Професія 7133 Штукатур. Виробниче навчання - 3 розряд

     ПЛАН
уроку виробничого навчання № 15

                              групи № 9 курс II
                  за професією 7133 Штукатур
                     на « 29  »  квітня     2020 року
майстер в/н: Фролова О.М.
Найменування навчального модуля: Виконання опорядження стін сухою штукатуркою .
Найменування професійної профільної компетенції (теми):
    ШТ –3(2-3).3.1 Підготовка листів сухої штукатурки (ГКЛ) до опорядження.
Найменування професійної профільної компетенції(теми уроку): Підготовка листів сухої штукатурки  до опорядження.
Мета уроку:
•   навчальна – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, підготовка листів сухої штукатурки, виконання  розкрою гіпсокартонних листів;
•   розвивальна – розвивати в учнів  любов до обраної професії, творче мислення, самостійність у роботі, інтелектуальні здібності залежно від особистості кожного учня;
•   виховна – виховувати почуття самоконтролю, відповідальність за розпочату справу доводити роботу до кінця.
Тип уроку: урок формування складних умінь.

                                            ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина – 5хв.
1. Перевірка облікового складу учнів і готовність групи до уроку.
2. Перевірка організації робочого місця.
ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.
1.  Цільова установка:
•  повідомлення теми уроку: Підготовка листів сухої штукатурки  до опорядження;
•   повідомлення мети уроку: – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, підготовка листів сухої штукатурки, виконання  розкрою гіпсокартонних листів;
2.  Актуалізація знань учнів.
3.  Вивчення нового матеріалу:
   безпека праці;
•   видача завдань на уроці: учні виконують практичне завдання згідно навчального елемента;
•   критерії оцінювання.
ІІІ. Поточний інструктаж – 4 год 55 хв:
1.  Самостійна робота учнів.
ІV. Заключний інструктаж – 15 хв.
1.  Аналіз виконаних робіт.
2.  Оцінювання роботи учнів.
3.  Домашнє завдання.

                                         ПЛАН
          уроку виробничого навчання № 16
                           групи № 9 курс II
              за професією 7133 Штукатур
                  на «30  » квітня     2020 року
Найменування навчального модуля: Виконання опорядження стін сухою штукатуркою .
Найменування професійної профільної компетенції (теми):
    ШТ –3(2-3).3.1 Підготовка листів сухої штукатурки (ГКЛ) до опорядження.
Найменування професійної профільної компетенції(теми уроку): Установка марок і маяків, кріплення  рейок.
Мета уроку:
•   навчальна – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, розмітки та провішування поверхонь, установка марок і маяків, кріплення  рейок;
•   розвивальна – розвивати в учнів  любов до обраної професії, творче мислення, самостійність у роботі, інтелектуальні здібності залежно від особистості кожного учня;
•   виховна – виховувати почуття самоконтролю, відповідальність за розпочату справу доводити роботу до кінця.
Тип уроку: урок формування складних умінь.

                                            ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина – 5хв.
1. Перевірка облікового складу учнів і готовність групи до уроку.
2. Перевірка організації робочого місця.
ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.
1.  Цільова установка:
•  повідомлення теми уроку: Установка марок і маяків, кріплення  рейок;
•   повідомлення мети уроку: – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, розмітки та провішування поверхонь, установка марок і маяків, кріплення  рейок;
2.  Актуалізація знань учнів.
3.  Вивчення нового матеріалу:

•   

•   
     безпека праці;
•   видача завдань на уроці: учні виконують практичне завдання згідно навчального елемента;
•   критерії оцінювання.
ІІІ. Поточний інструктаж – 4 год 55 хв:
1.  Самостійна робота учнів.
ІV. Заключний інструктаж – 15 хв.
1.  Аналіз виконаних робіт.
2.  Оцінювання роботи учнів.
3.  Домашнє завдання.



                                                     ПЛАН
          уроку виробничого навчання № 17
                                           групи № 9 курс II
        за професією 7133 Штукатур
на « 04  » травня           2020 року
Найменування навчального модуля: Виконання опорядження стін сухою штукатуркою .
Найменування професійної профільної компетенції (теми):
ШТ –3(2-3).3.2 Кріплення листів сухої штукатурки (ГКЛ).
Найменування професійної профільної компетенції(теми уроку): Прикріплювання  листів сухої штукатурки за раніше виставленими маяками.
Мета уроку:
•   навчальна – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, готування розчину з готових сухих сумішей, прикріплювання  листів сухої штукатурки за раніше виставленими маяками, установлювання й вивіряння гіпсокартонних листів;
•   розвивальна – розвивати в учнів  любов до обраної професії, творче мислення, самостійність у роботі, інтелектуальні здібності залежно від особистості кожного учня;
•   виховна – виховувати почуття самоконтролю, відповідальність за розпочату справу доводити роботу до кінця.
Тип уроку: урок формування складних умінь.

                               ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина – 5хв.
1. Перевірка облікового складу учнів і готовність групи до уроку.
2. Перевірка організації робочого місця.
ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.
1.  Цільова установка:
•   повідомлення теми уроку: Прикріплювання  листів сухої штукатурки за раніше виставленими маяками.
•   повідомлення мети уроку: – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, готування розчину з готових сухих сумішей, прикріплювання  листів сухої штукатурки за раніше виставленими маяками, установлювання й вивіряння гіпсокартонних листів.
•   Актуалізація знань учнів.
2.  Вивчення нового матеріалу:
•   
•   безпека праці;
•   видача завдань на уроці: учні виконують практичне завдання згідно навчального елемента;
•   критерії оцінювання.
ІІІ. Поточний інструктаж – 4 год 55 хв:
1.  Самостійна робота учнів.
ІV. Заключний інструктаж – 15 хв.
1.  Аналіз виконаних робіт.
2.  Оцінювання роботи учнів.
3.  Домашнє завдання.


                                        ПЛАН
         уроку виробничого навчання № 18
                   групи № 9 курс II
             за професією 7133 Штукатур
             на «05   » травня         2020 року
Найменування навчального модуля: Виконання опорядження стін сухою штукатуркою .
Найменування професійної профільної компетенції (теми):
ШТ –3(2-3).3.2 Кріплення листів сухої штукатурки (ГКЛ).
Найменування професійної профільної компетенції(теми уроку): Приклеювання  листів сухої штукатурки на клеючі суміші.
Мета уроку:
•   навчальна – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, готування розчину з готових сухих сумішей, приклеювання  листів сухої штукатурки на клеючі суміші;
•   розвивальна – розвивати в учнів  любов до обраної професії, творче мислення, самостійність у роботі, інтелектуальні здібності залежно від особистості кожного учня;
•   виховна – виховувати почуття самоконтролю, відповідальність за розпочату справу доводити роботу до кінця.
Тип уроку: урок формування складних умінь.

                                        ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина – 5хв.
1. Перевірка облікового складу учнів і готовність групи до уроку.
2. Перевірка організації робочого місця.
ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.
1.  Цільова установка:
•   повідомлення теми уроку: Приклеювання  листів сухої штукатурки на клеючі суміші.
•   повідомлення мети уроку: – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, готування розчину з готових сухих сумішей, приклеювання  листів сухої штукатурки на клеючі суміші.
•   Актуалізація знань учнів.
2.  Вивчення нового матеріалу:
До рівних підготовлених поверхонь стін ГКЛ приклеюють нанесенням тонких суцільних смуг клею «Фугенфюллер» зубчастим калібрувальним шпателем по всьому периметру та однієї-двох смуг посередині ГКЛ, укладених лицьовим боком униз на очищену поверхню підлоги переносного робочого столу. Після нанесення клею піднімають ГКЛ, встановлюють на підкладки, укладені під стінку для утворення зазору 20 мм з підлоги, притискують до стіни і вирівнюють за допомогою виска або рівня. Підкладки з-під ГКЛ видаляють лише після тужавіння клею. Як правило, гіпсокартонні листи приклеюють вертикально. Слід мати на увазі, що ГКЛ можна вирівнювати лише до того моменту, поки клей не почне тужавіти. Гіпсокартонні листи встановлюють упритул один до одного. Бажано влаштувати підряд не менше, ніж 124 два, а краще три ГКЛ на розчин з одного замісу. Одночасно рекомендується вирівняти установлення.
    Приклеювання ГКЛ до нерівних поверхонь стін (нерівності до 20 мм),зведених із цегли, різних стінових блоків або змішаної кладки (цегла і стінові блоки або камені) потребує нанесення більшого шару гіпсового клею. У цьому разі використовують гіпсовий клей «Перлфікс», який кельмою наносять по периметру і по середині ГКЛ купками через 30-35 см. Уздовж повздовжніх кромок та краю ГКЛ, що прилягає до підлоги, клейові купки наносять близько або майже впритул одна до одної 3-4 см заввишки. Для ГКЛ 9,5 мм завтовшки клейові купки укладають у чотири ряди, для ГКЛ 12,5 мм завтовшки – у три ряди (поширині ГКЛ).
          Під час робіт слід встановлювати підряд, як і в попередньому випадку, не меншу, ніж три ГКЛ на клею з одного замісу з одночасним вивірянням їх під рівень або висок. При встановленні ГКЛ на підкладки не можна залишати порожнини у швах, оскільки після їхнього оброблення (шпаклювання) на ділянці стику можуть утворитися тріщини.
На стінах зі змішаною кладкою або бетонних, шлакобетонних блоків, з вапняка-черепашника, у разі нерівностей понад 20 мм, слід сформувати рівну поверхню за допомогою маячних смуг з ГКЛ завширшки 10 см, які приклеюють до стіни клеєм «Перлфікс» і вирівнюють під рівень, висок або рейку.
Улаштовуючи вирівнювальну основу з маячних гіпсокартонних смуг, спочатку до стіни зверху і внизу приклеюють горизонтальні смуги з ГКЛ, а потім вертикальні з кроком, що відповідає, як правило, пополовині ширини ГКЛ. Як і в попередніх випадках, поміж крайніми смугами і поверхнями покриттів (підлоги і стелі) слід залишити зазори 10-20 мм. Відстань між осями симетрії вертикальних маячних смуг не повинна перевищувати фактичних розмірів ширини ГКЛ.
На приклеєний до стіни «каркас», сформований із смуг ГКЛ, або на
зворотній бік ГКЛ зубчастим калібрувальним шпателем наносять тонкий шар клею «Фугенфюллер», після чого ГКЛ приклеюють до каркаса і вирівнюють облицювання правилом.
      Презентація до теми уроку
•   безпека праці;
•   видача завдань на уроці: учні виконують практичне завдання згідно навчального елемента;
•   критерії оцінювання.
ІІІ. Поточний інструктаж – 4 год 55 хв:
1.  Самостійна робота учнів.
ІV. Заключний інструктаж – 15 хв.
1.  Аналіз виконаних робіт.
2.  Оцінювання роботи учнів.
3.  Домашнє завдання.



                                        ПЛАН
                       уроку виробничого навчання № 19
                          групи № 9 курс II
          за професією 7133 Штукатур
                             на «06  »  травня           2020 року
Найменування навчального модуля: Виконання опорядження стін сухою штукатуркою .
Найменування професійної профільної компетенції (теми):
ШТ –3(2-3).3.2 Кріплення листів сухої штукатурки (ГКЛ).
Найменування професійної профільної компетенції(теми уроку): Кріплення  листів сухої штукатурки  до дерев’яних поверхонь.
Мета уроку:
•   навчальна – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, кріплення  листів сухої штукатурки  до дерев’яних поверхонь, влаштовування  сучасних гіпсокартонних систем;
•   розвивальна – розвивати в учнів  любов до обраної професії, творче мислення, самостійність у роботі, інтелектуальні здібності залежно від особистості кожного учня;
•   виховна – виховувати почуття самоконтролю, відповідальність за розпочату справу доводити роботу до кінця.
Тип уроку: урок формування складних умінь.
Навчально-матеріальна база:
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина – 5хв.
1. Перевірка облікового складу учнів і готовність групи до уроку.
2. Перевірка організації робочого місця.
ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.
1.  Цільова установка:
•   повідомлення теми уроку: Кріплення  листів сухої штукатурки  до дерев’яних поверхонь.
•   повідомлення мети уроку: – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, кріплення  листів сухої штукатурки  до дерев’яних поверхонь, влаштовування  сучасних гіпсокартонних систем.
•   Актуалізація знань учнів.
2.  Вивчення нового матеріалу:
  Монтаж дерев’яних каркасів гіпсокартонних систем
У будівництві застосовують як хвойні (сосна, модрина, ялина, ялиця, кедр) так і листяні (дуб, ясен, бук, береза, осика) породи.
Унаслідок коливання вологості деревини відбувається небажана зміна розмірів і форми виробу. Для виготовлення дерев’яної обрешітки зазвичай беруть бруски хвойних порід товщиною приблизно 40мм. Відносна вологість таких брусків не повинна перевищувати 18-20%.
На підлозі, де передбачено проектом  накреслюють лінію, яка буде границею розміщення дерев’яного каркасу. Коли розмічальна лінія накреслена, то на ній треба зробити позначки, де будуть стоякові бруски. Відстані між стійками дорівнює 600 мм в типових рішеннях. В окремих конструктивних рішеннях відстані можуть бути 300-400 мм. Щоб полегшити монтаж треба на підлозі, по лінії розміщення направляючого бруска, помітити; місця установки опор (стійок), товщину ГКЛ, дверних пройомів. Потімне обхідно перенести позначки лінії де буде розміщений направляючий брусок і позначки розміщення дерев’яних стійок на стелю.
Лицьова поверхня бруска, на яку прийдеться стик двох гіпсокартонних листів, повинна бути не вужчою за 80мм. Якщо в наявності на будівництві не має брусків потрібної ширини, то підкожну кромку треба встановити додатковий брусок.
Щоб брусок був розміщений строго вертикально, його щільно прижимають до стіни і перевіряють виском або будівельним рівнем. Приставляючи брусок до стіни, треба досягти того, щоб його верхній і нижній краї в вертикальному положенні щільно прилягали до стіни. Якщо в середній частині брусок приймає ввігнуте положення (нерівності на стіні), то в місцях встановлення дюбелів між стіною і бруском можна підложити шайбу потрібної товщини. Виготовити такі шайби можна безпосередньо на об’єкті з фанери, картону, шматочків дерева або іншого матеріалу, який підходить.
Направляючі бруски до основ можуть закріплюватися за допомогою шурупів (до дерев’яної підлоги).
До лінії позначеної на підлозі прикладають направляючий брусок і просвердлюють отвори для кріплення. Кожен брусок повинен бути закріплений не менше ніж трьома дюбелями. Відстань між крайнім дюбелем і стіною або стелею повинна бути не більше 10 см. В залежності від того. Який тип дюбелів був вибраний, їх встановлюють або в отвори в бруску, або зразу в отвори в підлозі і закручують шурупи.
Після закріплення направляючих брусків до підлоги переходять до кріплення направляючих брусківна стелі. По завершенні цих робіт переходять до монтажу несучих стійок дерев’яного каркасу.
Брусок прижимають до поверхні в тому (положенні) розміщенні, яке він займе після монтажу. Просвердлюють в дерев’яному бруску наскрізні отвори з кроком 80-100см так, щоб свердло на виході робило позначки на поверхні. Діаметр свердла повинен відповідати або бути трошки меншим діаметра шурупів, що використовуються. Після цього можна сміливо свердлити отвори в поверхні, на якій кріпитимуться бруски, вони обов’язково співпадуть з отворами в бруску.
 Монтаж металевих каркасів гіпсокартонних систем
Металевий каркас повинен виконуватися в суворій відповідності з технологією, за чинними стандартами і правилами.
На напрямні профіліUW, з метою забезпечення надійної звукоізоляції приміщення, необхідно наклеїти поліуретанову або пінкогумову самоклеючу стрічку. Звукоізоляційний ущільнювальний прошарок призначений гасити коливання підлоги, чим і забезпечить надійну звукоізоляцію. Якщо на будівельному об’єкті немає в наявності самоклеючої стрічки. то на направляючий профіль ( UW) можна нанести силіконовий герметик.
Направляючі UW-профілі до основ можуть закріплюватися за допомогою шурупів (до дерев’яної підлоги); електрозварювання (до сталі); болтів і дюбелів до (бетону, цегли). Крок отворів для дюбелів в металевому направляючому профілі становить 600-1000мм.
До лінії позначеної на підлозі прикладають UW- профіль і просвердлюють отвори для дюбелів. Кожен профіль повинен бути закріплений не менше ніж трьома дюбелями. Відстань між крайнім дюбелем і стіною або стелею повинна бути не більше 10 см. В залежності від того. Який тип дюбелів був вибраний, їх встановлюють або в отвори в профілі, або зразу в отвори в підлозі і закручують шурупи. З метою підсилення анкетування напрямного профілю UW до підлоги в місцях кріплення використовують накладки із стрічкової сталі.
Після закріплення UWпрофілів до підлоги переходять до кріплення направляючих профілів на стелі. По завершенні цих робіт переходять до монтажу несучих стійок металевого каркасу СW-профілів.
Розмір стійок СW-профілів повинен бути менше відстані між верхньою і нижньою направляючими приблизно до 10 мм.
Для з’єднання металевих елементів каркасу різних типів профілів (напрямних, стоякових) застосовують само нарізні (стальні) шурупи з вістрям свердлового типу і циліндричною головкою типу LN 9,5 або LN 16 з використанням шуруповерта.
При влаштуванні металевих каркасів, допускається з’єднання стоякових профілів за довжиною. З’єднання здійснюється за допомогою шурупів з на хльосткою  даного профілю на другий не менше 0,5 м. Величина нахльосту залежить від номера стоякового профілю: для СW50/50-0,5 м;  СW65/50 – 0,65м; СW75/50 – 0,75 м;  СW100/50 -1 м. Стики профілів треба розмішувати в стінках каркасу в розбіг, враховуючи, що в одній горизонтальній площині не повинно бути стиків СW– профілів більше ніж 20% стійок.
Монтаж каркаса стелі починається з установки направляючої рейки UD по периметру кімнати, вздовж по відбитій контрольної лінії. 
UD-профіль можна монтувати на стіну дюбелями діаметром 6 мм. Якщо на профілі немає отворів для кріплення, то з допомогою перфоратора  можна впевнено пробитии дірки через м’яку сталь профілю прямо в бетон. Вставляємо дюбель, обережно постукуючи молотком, після чого забиваємо дюбельний цвях-шуруп.

Далі кріпляться П - подібні підвіси на основну стелю по контрольним лініям. Прикручуються CD-профілі, орієнтуючись на підвіси. Довжина профілю в загальному повинна бути на 5-10 мм менше довжини приміщення. Якщо довжини консолей не вистачає, то можна використовувати профільні подовжувачі або зробити їх із залишків CD. Після чого їх потрібно вставити в рейки, з’єднати і зафіксувати їх шурупами. Своїми міцнісними властивостями пристрій подовженого профілю не поступається цілісному елементу.

•   
•   безпека праці;
•   видача завдань на уроці: учні виконують практичне завдання згідно навчального елемента;
•   критерії оцінювання.
ІІІ. Поточний інструктаж – 4 год 55 хв:
1.  Самостійна робота учнів.
ІV. Заключний інструктаж – 15 хв.
1.  Аналіз виконаних робіт.
2.  Оцінювання роботи учнів.
3.  Домашнє завдання.



                                            ПЛАН
               уроку виробничого навчання № 20
                            групи № 9 курс II
                    за професією 7133 Штукатур
                   на « 07  »  травня     2020 року

Найменування навчального модуля: Виконання опорядження стін сухою штукатуркою .
Найменування професійної профільної компетенції (теми):
ШТ –3(2-3).3.3 Обробка швів між обшивальними листами.
Найменування професійної профільної компетенції(теми уроку): Оброблення  швів сумішами.
Мета уроку:
•   навчальна – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, оброблення  швів сумішами, самоклеючою плівкою, обконопачування коробки та місць прилягання великопанельних перегородок , підмазування місць прилягання лиштви та плінтусів до стін;
•   розвивальна – розвивати в учнів  любов до обраної професії, творче мислення, самостійність у роботі, інтелектуальні здібності залежно від особистості кожного учня;
•   виховна – виховувати почуття самоконтролю, відповідальність за розпочату справу доводити роботу до кінця.
Тип уроку: урок формування складних умінь.

                                   ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина – 5хв.
1. Перевірка облікового складу учнів і готовність групи до уроку.
2. Перевірка організації робочого місця.
ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.
1.  Цільова установка:
•   повідомлення теми уроку: Оброблення  швів сумішами.
•   повідомлення мети уроку: – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця,оброблення  швів сумішами, самоклеючою плівкою, обконопачування коробки та місць прилягання великопанельних перегородок , підмазування місць прилягання лиштви та плінтусів до стін.
•   Актуалізація знань учнів.
2.  Вивчення нового матеріалу:
Обробка швів у гіпсокартонних обшивках

          Зашпаровування стиків ГКЛ шпаклівкою «КНАУФ» Фугенфюллер

Після того, як всі листи змонтовані, необхідно в місцях саморізів та стиків гіпсокартонних листів шви зашпаклювати. Використання універсальної шпаклівки Фугенфюллер в якості шпаклювальної суміші обов’язково поєднується з малярною армуючою сіткою.

Стрічка клейкою стороною  наклеюється на шов і зверху зашпаровується шпаклівкою за допомогою шпателя. 
 Перш ніж стикувати шви гіпсокартону стрічкою, знадобиться очистити поверхню від пилу і переконатися в тому, що всі шурупи на поверхні матеріалів ретельно закручені. Перед закладанням швів знадобиться зрізати фаски за допомогою гострого ножа. Фаску потрібно зняти під кутом 22,5°. Фаски на стиках роблять для збільшення площі, щоб шпаклівка і поверхня гіпсокартонних листів мали краще зчеплення один з одним.
 Далі стики ГКЛ потрібно поґрунтувати. З ґрунтовкою шпаклівка з гіпсокартоном має набагато краще з’єднання. При приготуванні шпаклювальної суміші потрібно дотримуватися інструкції від виробника: насамперед у чисту воду потрібно висипати суміш, розмішати її до тих пір, поки вона не стане схожа на густу сметану по своїй консистенції.
  Стрічку серп’янкуслід наклеїти до того, як буде наноситися шпаклівка, або після того, як буде нанесено перший шар шпаклівки в стики ГКЛ.
 У разі, якщо серп’янку клеять зверху на шпаклівку, необхідно як слід втиснути її в гіпсову суміш, після чого відразу видалити надлишки матеріалу, які можуть з’явитися на поверхні. Необхідно дочекатися, поки шпаклівка висохне разом з приклеєною стрічкою, після чого нанести наступний шар. Це необхідно для того, щоб зробити рівними стики ГКЛ. Для того, щоб усунути видимі контури швів, можна виконати додаткове шпаклювання поверхні.
 Рекомендується використовувати для швів шпатель, довжина якого буде перевищувати ширину швів.

                   Зашпаровування стиків ГКЛ шпаклівкою «КНАУФ» Уніфлот
 Перед зашпаровуванням стиків ГКЛ всі “мокрі” процеси повинні бути завершені, а приміщення-добре просушене. Температура в приміщені-не нижче +10°С, точно такою ж вона повинна залишатися і на протязі двох днів після зашпаровування стиків.    Виступаючі краї обрізаного картону з лицьової сторони ГКЛ перед шпаклюванням обробляють шліфувальною шкіркою. Після цього стики шпаклюють використовуючи суміш «КНАУФ» Уніфлот. Шпаклівка «КНАУФ» Уніфлот - є спеціальним матеріалом і використовується при зашпаровуванні стиків гіпсокартонних листів. В випадку застосування даної шпаклівки можна не прокладати в шви армуючу стрічку.
  В торгівлю шпаклівка постачається в мішках масою 5 і 25кг. Для приготування шпаклювальної суміші - «Уніфлот» висипають в пластмасову ємкість з чистою водою і розмішують за допомогою шпателя до однорідної маси без грудок. Шпаклювання стиків ГКЛ складається з кількох етапів, кількість яких залежить від необхідності якості поверхні.

 При наявності простої рівної поверхні шпаклювання стиків виконуються за два проходи без використання армуючої стрічки. Необхідно звернути увагу, що шпаклівка «Уніфлот» швидко висихає і твердне. Початок тужавіння фіксується приблизно через 20хв. Шпаклівку в шви закладають шпателем вдавлюють її спочатку поперечно шву, а потім шпателем розрівнюють її вздовж шва. Приблизно через 30 хв. Залишки шпаклівки знімають. При наявності нерівностей їх захищають шкіркою.
 Якість поверхні при шпаклюванні швів ділять на три категорії: проста; поліпшена; високоякісна.
  Покращеної якості по верхні в цьому випадку досягти практично неможливо, оскільки зернистість шпаклівки ”Уніфлот” дуже висока. Тому в якості останнього шару наносять шпаклівку ”Фугенфініш”, яка володіє меншою зернистістю. Після висихання цього фінішного шару поверхню шліфують, видаляючи виступи, які утворилися внаслідок нанесення шпаклівки. Як привило, витрата шпаклівки залежить від форми кромок ГКЛ але це не менше 250-300г на мповерхні.

Виконуючи шпаклювання стиків слід пам’ятати про те, що гладкість поверхні залежить від того, наскільки (акуратно) охайно будуть виконані всі роботи.  
       
•   Інструкційна картка
•   безпека праці;
•   видача завдань на уроці: учні виконують практичне завдання згідно навчального елемента;
•   критерії оцінювання.
ІІІ. Поточний інструктаж – 4 год 55 хв:
1.  Самостійна робота учнів.

ІV. Заключний інструктаж – 15 хв.
1.  Аналіз виконаних робіт.
2.  Оцінювання роботи учнів.
3.  Домашнє завдання.



                                            ПЛАН
              уроку виробничого навчання № 21
                              групи № 9 курс II
                   за професією 7133 Штукатур
                        на «08   »  травня          2020 року

Найменування навчального модуля: Усунення (виправлення) дефектів штукатурки.
Найменування професійної профільної компетенції (теми):
ШТ –3 (2-3).4.1 Виконання ремонтних робіт штукатурки та ремонт поверхні обшивальних листів.
Найменування професійної профільної компетенції(теми уроку): Ремонт старої штукатурки.
Мета уроку:
•   навчальна – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, знімання  ділянок старої штукатурки, розшивання  щілин і їх обробка, зачищення  набілу, оброблення  пошкоджень на галтелях, укосах, кутах, зачищення  та підмазування  плит і блоків вентиляційних коробів;
•   розвивальна – розвивати в учнів  любов до обраної професії, творче мислення, самостійність у роботі, інтелектуальні здібності залежно від особистості кожного учня;
•   виховна – виховувати почуття самоконтролю, відповідальність за розпочату справу доводити роботу до кінця.
Тип уроку: урок формування складних умінь.

ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина – 5хв.
1. Перевірка облікового складу учнів і готовність групи до уроку.
2. Перевірка організації робочого місця.
ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.
1.  Цільова установка:
•   повідомлення теми уроку: Ремонт старої штукатурки.
•   повідомлення мети уроку: – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, знімання  ділянок старої штукатурки, розшивання  щілин і їх обробка, зачищення  набілу, оброблення  пошкоджень на галтелях, укосах, кутах, зачищення  та підмазування  плит і блоків вентиляційних коробів.
•   Актуалізація знань учнів.
2.  Вивчення нового матеріалу:
Для виконання ремонту штукатурки потрібно візуально правильно
підібрав вид розчину, наприклад, за кольором. Глиняний розчин має
коричневий колір, вапняний – світло сірий, а цементний – темно сірий. Ще можна визначити за міцністю відбитих частин розчину. Глиняний та вапняний розсипаються при розтиранні рукою, а цементний –ні.  Також ми знаємо, що цегляні поверхні в середині приміщень штукатурять вапняним розчином, а
бетонні та фасади будівель – цементним.
        Ремонт виконують тим самим розчином, яким виконана стара штукатурка. Ушкоджену цементну штукатурку ремонтують цементним розчином, вапняну – вапняним розчином. Якщо потрібно, щоб відремонтована поверхня швидше тужавіла, безпосередньо перед застосуванням на шість частин вапняного розчину додають одну частину гіпсового тіста (гіпсове тісто готують з 1 кг гіпсу і 1,5 л води).
Про склад розчину можна дізнатись в проекті на будівництво даної

будівлі.


За експлуатації приміщень виникають різного роду пошкодження
штукатурки. Причинами можуть бути осідання будівлі, експлуатаційні та
механічні пошкодження.
До операцій з ремонту штукатурки належать: ремонт обвалених та збитих місць, ремонт кутів, перетирання штукатурки, заробка тріщин між стінами і плінтусами, зашпаровування тріщин.
    Беручись до ремонту штукатурки, визначають міцність штукатурки навколо видимих ушкоджень. Для цього простукують молотком чи ручкою кельми поверхню штукатурки. Якщо штукатурка тримається міцно, то за простукування вона дає глухий, чіткий звук, якщо неміцно — дзвінкий, іноді деренчливий.
Відшаровану або неміцну штукатурку відбивають молотком чи розрізають шпателем.
     Прогнилу дрань на дерев’яних поверхнях слід відламати й закріпити краї   неушкодженої драні. Потім ділянку промивають водою і прибивають нову дрань чи металеву сітку.
        Оглядають поверхню і за необхідності за допомогою зубила і молотка
розчищають шви оголеного мурування на глибину не менше ніж 15 мм. Потім ушкоджене місце ретельно обмітають щіткою чи віником. Після цього мурування і частину штукатурки навколо неї змочують водою: за недостатнього змочування між старою і новою штукатуркою утворяться тріщини.
З метою економії часу оголене мурування можна не змочувати, але тоді до
розчину ґрунту слід додати цемент.
   
Далі накидають набризк, ґрунт, останній розрівнюють зі старою штукатуркою, після висихання ґрунту приступають до виконання накривки, затирання і загладжування. Стикування зі старою штукатуркою змочують водою. Загладжування здійснюють у напрямі від старої штукатурки до нової, а зверху розтирають вологою губкою.
У пошкоджену цементну штукатурку ремонтують цементним розчином,
вапняну — вапняним розчином. Якщо потрібно, щоб відремонтована поверхня швидше тужавіла, безпосередньо перед застосуванням на шість частин вапняного розчину додають одну частину гіпсового тіста (гіпсове тісто готуйте з 1 кг гіпсу і 1,5 л води).

                              Обробка пошкоджень на укосах, кутах.

Ремонт ушкоджених кутів ліпше виконувати гіпсовим розчином (він швидше тужавіє).
З оголеного мурування усувають залишки розчину, розчищають шви на глибину 2 см, змочують водою і накидають розчин на одну сторону кута. Після тужавлення розчину прикріпляють мокру дошку так, щоб її обріз був врівень зі старою штукатуркою. Потім змочують водою й обштукатурюють іншу сторону кута. Стикування між старою і новою штукатуркою затирають півтерком і мокрою щіткою або губкою.
•   безпека праці;
•   видача завдань на уроці: учні виконують практичне завдання згідно навчального елемента;
•   критерії оцінювання.
ІІІ. Поточний інструктаж – 4 год 55 хв:
1.  Самостійна робота учнів.

ІV. Заключний інструктаж – 15 хв.
1.  Аналіз виконаних робіт.
2.  Оцінювання роботи учнів.
3.  Домашнє завдання.



                                                   ПЛАН
                  уроку виробничого навчання № 22
                                   групи № 9 курс II
                         за професією 7133 Штукатур
                           на « 12  »травня          2020 року

Найменування навчального модуля: Усунення (виправлення) дефектів штукатурки.
Найменування професійної профільної компетенції (теми):
ШТ –3 (2-3).4.1 Виконання ремонтних робіт штукатурки та ремонт поверхні обшивальних листів.
Найменування професійної профільної компетенції(теми уроку): Перетирання штукатурки.
Мета уроку:
•   навчальна – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, перетирання штукатурки, контроль якості виконаних робіт;
•   розвивальна – розвивати в учнів  любов до обраної професії, творче мислення, самостійність у роботі, інтелектуальні здібності залежно від особистості кожного учня;
•   виховна – виховувати почуття самоконтролю, відповідальність за розпочату справу доводити роботу до кінця.
Тип уроку: урок формування складних умінь.

ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина – 5хв.
1. Перевірка облікового складу учнів і готовність групи до уроку.
2. Перевірка організації робочого місця.
ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.
1.  Цільова установка:
•   повідомлення теми уроку: Перетирання штукатурки.
•   повідомлення мети уроку: – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, перетирання штукатурки, контроль якості виконаних робіт;
•   Актуалізація знань учнів.
2.  Вивчення нового матеріалу:
•   При незначних ушкодженнях штукатурки її поверхню перетирають. Перед перетиранням поверхню очищують від шпалер, фарби й побілки. Перетирання виконують окремими ділянками. Приблизно 0,5 - 0,7 м 2 поверхні змочують водою, на терку накладають розчин і накидають окремими мазками на відстані 10 - 15 см один від одного, потім приступають до колового затирання чи затирання врозгін.
При цьому стежать, щоб на поверхні не залишалося не розтертих місць, товстого шару розчину і протирин. Особливо ретельно затирають місця стикування старої і нової перетертої штукатурки.
    У процесі перетирання зашпаровують тріщини. Якщо тріщина ледь помітна (волосна), розрізають її кінцем відрізачки чи ножем на глибину не більше ніж 5 мм, широкі тріщини розрізайте на товщину штукатурного шару. Розрізану тріщину змочують водою, потім підмазують розчином того
самого складу, яким виконана штукатурка.
    Використовують розчин середньої крутості (рухливість — 8-9 см), у процесі підмазування його з силою заштовхують в тріщини, щоб заповнення було суцільним. Затирають підмазані тріщини звичайним способом. Після ремонту тріщин пошкоджену ділянку перетирають.
Не підмазують тріщини чистим гіпсовим розчином, оскільки гіпс вбирає вологу в процесі фарбування, і на поверхні штукатурки з'являться нерівномірно пофарбовані смуги.
       Замазування щілин між стіною і плінтусом - також здійснюється після
розчищення тріщин відрізачкою. Змочують розчищену щілину водою і заповнюють розчином. Надлишок розчину зрізають відрізачкою притирають малим півтерком чи теркою. Після підмазування плінтус очищають від прилиплого розчину і промивають водою.
Заробляють також тріщини у стіні із цегли, причини виникнення можуть бути різні:
• відсутність армування стіни,
• усадка будинку,
• порушення технології кладки,
• а також неправильні пропорції у виготовленні розчину для кладки.
•   безпека праці;
•   видача завдань на уроці: учні виконують практичне завдання згідно навчального елемента;
•   критерії оцінювання.
ІІІ. Поточний інструктаж – 4 год 55 хв:
1.  Самостійна робота учнів.

ІV. Заключний інструктаж – 15 хв.
1.  Аналіз виконаних робіт.
2.  Оцінювання роботи учнів.
3.  Домашнє завдання.

                                   ПЛАН
            уроку виробничого навчання № 23
                          групи № 9 курс II
                за професією 7133 Штукатур
                   на «13   » травня              2020 року
Найменування навчального модуля: Усунення (виправлення) дефектів штукатурки.
Найменування професійної профільної компетенції (теми):
ШТ –3 (2-3).4.1 Виконання ремонтних робіт штукатурки та ремонт поверхні обшивальних листів.
Найменування професійної профільної компетенції(теми уроку): Ремонт пошкоджених ГКЛ.
Мета уроку:
•   навчальна – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, ремонтування  пошкодженого ГКЛ, контроль якості виконаних робіт;
•   розвивальна – розвивати в учнів  любов до обраної професії, творче мислення, самостійність у роботі, інтелектуальні здібності залежно від особистості кожного учня;
•   виховна – виховувати почуття самоконтролю, відповідальність за розпочату справу доводити роботу до кінця.
Тип уроку: урок формування складних умінь.

ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина – 5хв.
1. Перевірка облікового складу учнів і готовність групи до уроку.
2. Перевірка організації робочого місця.
ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.
1.  Цільова установка:
•   повідомлення теми уроку: Ремонт пошкоджених ГКЛ.
•   повідомлення мети уроку: – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, ремонтування  пошкодженого ГКЛ, контроль якості виконаних робіт;
•   Актуалізація знань учнів.
2.  Вивчення нового матеріалу:
•   
Гіпсокартон схильний до пошкоджень, які можуть трапитися під час його монтажу або в процесі експлуатації. Перш ніж розпочати ремонт пошкоджень, слід встановити і потім усунути причини їх виникнення. Для ремонту обшивок слід використовувати ті самі матеріали, з яких їх зроблено, тобто той самий тип ГКП або ГВП. 
Дефекти поверхні гіпсокартону виникають внаслідок декількох причин:
-неправильне зберігання ГВП, ГКП;
-неправильне транспортування ГВП, ГКП;
-внаслідок пожежі;
-внаслідок підтоплень;
-внаслідок механічних пошкоджень в процесі недбалої експлуатації.
Дефекти обробки швів виникають при:
-недотриманні технології шпарування швів між ГКП;
-шпарування шпаклювальними масами без використання  армувальних стрічок, які ущільнюють поверхню швів;
-використання шпаклівок, що втратили спроможність до тужавіння.
-при порушенні конструктивних вимог до висоти перегородок і конструкції каркасу.
Перше, з чим часто доводиться стикатися – це пошкодження зовнішніх кутів. Пошкодити їх можна досить легко, наприклад, заносячи великогабаритні меблі у проріз, оброблений гіпсокартоном. Для цього навколо місця пошкодження необхідно викрутити саморізи. Далі, для очищення місця пошкодження видаляємо поверхневий шар шпаклівки і акуратно вирізаємо пошкоджену ділянку гіпсокартону. На пошкодженому місці підганяємо новий елемент гіпсокартону і прикручуємо його до профілю.
Якщо пошкодженим опинився і сам профіль, то також видаляємо його. Після чого відрізуємо новий елемент профілю, який має бути на чотири сантиметри довшим вирізаної ділянки і підсовуємо його під гіпсокартон, закріплюємо саморізом з одного та іншого кінця. Далі все це разом з припасованим шматком гіпсокартону проклеюється сіткою і шпаклюється декількома шарами.
Відео по темі уроку
•   безпека праці;
•   видача завдань на уроці: учні виконують практичне завдання згідно навчального елемента;
•   критерії оцінювання.
ІІІ. Поточний інструктаж – 4 год 55 хв:
1.  Самостійна робота учнів.

ІV. Заключний інструктаж – 15 хв.
1.  Аналіз виконаних робіт.
2.  Оцінювання роботи учнів.
3.  Домашнє завдання.


                                            ПЛАН
                        уроку виробничого навчання № 24
                                    групи № 9 курс II
                        за професією 7133 Штукатур
                         на « 14  »  травня           2020 року
Найменування навчального модуля: Усунення (виправлення) дефектів штукатурки.
Найменування професійної профільної компетенції (теми):
ШТ –3 (2-3).4.2 Збирання та відливання плит блоків вентиляційних коробів. Найменування професійної профільної компетенції(теми уроку): Збирання та відливання плит блоків вентиляційних коробів.
Мета уроку:
•   навчальна – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця, відливання  плит з укладанням арматури, прикріплювання вентиляційних коробів, збирання , розбирання  та зачищення  форми для відливання плит та блоків вентиляційних коробів;
•   розвивальна – розвивати в учнів  любов до обраної професії, творче мислення, самостійність у роботі, інтелектуальні здібності залежно від особистості кожного учня;
•   виховна – виховувати почуття самоконтролю, відповідальність за розпочату справу доводити роботу до кінця.
Тип уроку: урок формування складних умінь.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина – 5хв.
1. Перевірка облікового складу учнів і готовність групи до уроку.
2. Перевірка організації робочого місця.
ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.
1.  Цільова установка:
•   повідомлення теми уроку: Збирання та відливання плит блоків вентиляційних коробів.
•   повідомлення мети уроку: – ознайомити учнів з інструктажем з охорони праці та БЖД під час виконання роботи, навчити організації робочого місця відливання  плит з укладанням арматури, прикріплювання вентиляційних коробів, збирання , розбирання  та зачищення  форми для відливання плит та блоків вентиляційних коробів.
•   Актуалізація знань учнів.
2.  Вивчення нового матеріалу:
•  Бетонні вентблоки виготовляються за технологією вібропресування. Сировиною є бетон, що складається з портландцементу, піску і щебеню. Досить додати кілька модифікаторів, і блоки стають надміцним. 
Залізобетонні блоки, виготовляють з бетону, армованого сталевим каркасом. При цьому, кожен блок має один центральний (головний) витяжний канал, і кілька допоміжних. 

Перший етап у виготовленні вентблоків ЗБВ - це виливок половинок блоку з бетону, а потім з'єднання кожної половинки зі сталевими арматурами. Після цього половинки з'єднуються між собою шляхом зварювання арматури кожної з деталей, а також заливки бетону в шви.

Керамзитобетонні блоки містять керамзит. Останній являє собою пористі гранули обпаленої глини. Вони полегшують сам блок, так як самі легкі і пористі. Заодно керамзит підвищує теплоізоляційні характеристики вентблоків.


Найбільш універсальними серед цих трьох видів вентиляційних блоків є залізобетонні. Вони настільки міцні, що використовуються не тільки в стінах будівель, але і як огорожі для комунікацій проводів.
Висота вентиляційного блоку залежить від висоти приміщення, а ширина - від кількості каналів. У верхній частині площини блоку, яка виходить в приміщення, розташовується квадратний отвір, який використовується для збору повітря і з'єднується з одним з вертикальних каналів.

Вентблоки потрібно монтувати в гніздах, які спеціально споруджені в стіні будівлі.
•   безпека праці;
•   видача завдань на уроці: учні виконують практичне завдання згідно навчального елемента;
•   критерії оцінювання.
ІІІ. Поточний інструктаж – 4 год 55 хв:
1.  Самостійна робота учнів.

ІV. Заключний інструктаж – 15 хв.
1.  Аналіз виконаних робіт.
2.  Оцінювання роботи учнів.
3.  Домашнє завдання.



Немає коментарів:

Дописати коментар